FANDOM

""Jestem Soukichi Banba, Oficer Polowy JAKQ Dengekitai. Miło mi." ("ジャッカー電撃隊行動隊長番場壮吉。宜しく。" Jakkaa Dengekitai Koudoutaichou Banba Soukichi. Yoroshiku.)"
―Sposób przedstawiania się wrogowi.[src]
""Wielka Jedynka!" ("ビッグワン!" Bigguwan!)"
―Prezentacja przed walką.[src]

Soukichi Banba (番場壮吉 Banba Soukichi) jest Wielką Jedynką (ビッグワン Bigguwan, Big One) oraz aktualnym liderem JAKQ. Znany jest też pod przydomkiem Białego Supermana (白い超人 Shiroi Choujin).

BiografiaEdytuj

Soukichi Banba jest około 30-letnim oficerem ISSIS, który został delegowany przed dowództwo aby zastąpić Dżokera na stanowisku przełożonego JAKQ w odcinku 23. Banba to bawidamek i modniś, zawsze ubiera się w biały garnitur, kapelusz oraz czterokolorową chustę. Jest mistrzem przebieranek i kamuflażu, a także jest świetnym taktykiem, którego plany przeciw cyborgom CRIME zwykle sprawdzają się. Podobnie jak JAKQ, Banba jest cyborgiem, jednak jest on zasilany przez każdą z czterech energii (jądrową, elektryczną, magnetyczną i grawitacji). Ponadto umie latać, a do przemiany nie potrzebuje on Kapsuły Wzmacniającej. Czyni to go najpotężniejszym członkiem drużyny. Po powrocie Dżokera Banba zostaje w drużynie.

Banba pojawia się w filmie Gaoranger vs. Super Sentai, gdzie przebrany za mnicha mówi czterem Gaorangersom, że nie są oni pierwszą drużyną, która broniła Ziemi przed złem. Dzięki fortelowi jego i Miku Imamury udaje się ocalić Gao Czerwonego z rąk Rakushaasy. Banba staje się dowódcą Drużyny Marzeń, w której skład wchodzą inni dawni wojownicy - Yuusuke Amamiya, Gouki, Daimon Tatsumi oraz wspomniana Miku. Wiele lat później Banba bierze udział w Legendarnej Bitwie wszystkich drużyn Sentai przeciwko Zangyack, gdzie pełni funkcję zastępcy Akarangersa, który dowodzi siłami ziemskimi. W filmie Gokaiger vs. Goseiger Banba objawia się Gokaigersom i Goseigersom, dając tym pierwszym Wielką Moc JAKQ, a także mówiąc, że ich obce pochodzenie nie ma znaczenia przy chęci czynienia dobra i walki w słusznej sprawie.