Power Rangers
Advertisement

Power Rangers w kosmosie (ang. Power Rangers in Space) - amerykański serial, szósty sezon serii Power Rangers, bezpośrednia kontynuacja Power Rangers Turbo. Premierowo emitowany był na kanale Fox od 6 lutego do 21 listopada 1998. Liczył 43 odcinki.

Serial ten stanowi zwieńczenie historii opowiedzianej w pięciu poprzednich sezonach, kończąc tym samym Erę Zordona. Niektóre wątki kontynuowane będą w następnej serii - Power Rangers Zagubiona Galaktyka.

W Polsce serial ten emitowany był w latach 2000 i 2003 w telewizji Polsat.

Fabuła[]

Po zniszczeniu Centrum Dowodzenia przez Divatox T.J., Cassie, Carlos i Ashley wraz z Alfą postanawiają wyruszyć w kosmos aby odnaleźć Zordona, który został uprowadzony przez złoczyńców. Tymczasem lider Sojuszu Zła - Mroczne Widmo - do prowadzenia kampanii przeciwko siłom dobra wybiera księżniczkę zła - Astronemę. O wszystkim jednak dowiaduje się Andros, Czerwony Ranger z planety KO-35, który spotyka ziemskich Rangersów na swoim statku. Początkowo Andros nie zamierza z nimi współpracować, jednak po pomocy, jakiej oni mu udzielili, postanawia wziąć ich do swojej drużyny. Zadaniem Kosmicznych Rangersów jest powstrzymanie Astronemy i Sojuszu Zła, odnalezienie Zordona i uratowanie wszechświata.

Rangersi[]

Czerwony Kosmiczny Ranger Andros
Niebieski Kosmiczny Ranger T.J. Johnson
Czarny Kosmiczny Ranger Carlos Vallerte
Żółty Kosmiczny Ranger Ashley Hammond
Różowy Kosmiczny Ranger Cassie Chan
Srebrny Ranger Zhane

Sprzymierzeńcy[]

Uzbrojenie[]

Zordy[]

Wrogowie[]

Maszyny[]

Obsada[]

  • Andros / Czerwony Kosmiczny Ranger: Christopher Khayman Lee
  • T.J. Johnson / Niebieski Kosmiczny Ranger: Selwyn Ward
  • Carlos Vallerte / Czarny Kosmiczny Ranger: Roger Velasco
  • Ashley Hammond / Żółty Kosmiczny Ranger: Tracy Lynn Cruz
  • Cassie Chan / Różowy Kosmiczny Ranger: Patricia Ja Lee
  • Alfa 6: Wendee Lee (głos)
  • Deca: Julie Maddalena (głos)
  • Mięśniak: Paul Schrier
  • Czacha: Jason Narvy
  • Profesor Phenomenus: Jack Banning
  • Adelle Fergusson: Aloma Wright
  • Zhane / Srebrny Ranger: Justin Nimmo
  • Astronema / Karone: Melody Perkins
  • Ecliptor: Lex Lang (głos)
  • Elgar: Derek Stephen Prince (głos)
  • Mroczne Widmo: Christopher Grey (głos)
  • Ciemnokonda: Steve Kramer (głos)
  • Zordon: Bob Manahan (głos)

Ciekawostki[]

  • Finałowa walka pomiędzy Ecliptorem i Androsem może być postrzegana jako hołd dla zakończenia jednej z serii Super Sentai - Gosei Sentai Dairanger , w którym czerwony ranger walczy jeden na jednego ze złoczyńcą w pojedynku na śmierć i życie, w celu ostatecznego rozstrzygnięcia, trwającego cały sezon, konfliktu.
  • To ostatni sezon Power Rangers,którego akcja toczy się w Angel Grove. Miasto to pojawia się jeszcze w pierwszym odcinku - Power Rangers Zagubiona Galaktyka oraz jednym z odcinków Power Rangers Operacja Overdrive.
  • To pierwszy sezon, który wykorzystuje muzykę orkiestralną w miejsce używanej w poprzednich seriach muzyki rockowej.
  • To pierwsza inkarnacja Power Rangers, w której nie nastąpiło przekazanie mocy między odchodzącym a nowym członkiem drużyny. Poprzednie serie zawierały odcinki, w których dochodziło do tego typu zmian w składzie drużyny (The Power Transfer i A Different Shade of Pink w Mighty Morphin Power Rangers , A Golden Homecoming w Power Rangers Zeo oraz Passing the Torch w Power Rangers Turbo).
  • Będąc ostatnim sezonem w Erze Zordona, Power Rangers w kosmosie różnią się w kilku aspektach w porównaniu do poprzednich serii tej ery:
    • To jedyny sezon w Erze Zordona, w której nie jest przedstawiony Angel Grove Youth Center. Nowym miejscem, do którego przychodzą rangersi, to Angel Grove Surf Spot.
    • To również jedyny sezon w Erze Zordona, w którym Alpha 5 nie jest widziany i wspomniany. Po raz ostatni pojawił się on w odcinku Passing the Torch serii Power Rangers Turbo i od tego czasu ani razu nie został wspomniany. Jego dalsze losy są nieznane.
    • Postacie pana Caplana, Jerome’a Stone’a i pani Appleby zostały całkowicie usunięte z Power Rangers, począwszy od serii Power Rangers w kosmosie, pomimo iż występowały w Power Rangers Turbo. Przyczyny tej decyzji nigdy nie zostały wyjaśnione.
    • To jedyna seria w Erze Zordona, w której Centrum Dowodzenia (wysadzone w powietrze w finale Power Rangers Turbo) nie jest bazą operacyjną rangersów. Identyczną rolę pełni w tym sezonie Astro Megastatek.
  • W Power Rangers w kosmosie rangersi spotkali się z Wojowniczymi Żółwiami Ninja z serialu "Dzielne żółwie: Następna mutacja".
  • To pierwszy sezon Power Rangers, w którym członek drużyny rangersów jest spokrewniony z głównym złoczyńcą – Andros i Astronema są rodzeństwem. Podobny motyw zostanie powtórzony w sezonach : Power Rangers Ninja Storm (Cam jest siostrzeńcem Lothora),Power Rangers Dino Grzmot (Trent jest synem Messogoga),Power Rangers Mistyczna Moc (ojciec Nicka, Leanbow, jest złoczyńcą, choć nie jednym z głównych antagonistów serii) i Power Rangers RPM (Dillon i Tenaya 7 są rodzeństwem, choć Tenaya 7 nie jest głównym złoczyńcą sezonu).
  • To również pierwszy sezon w historii Power Rangers, który rozpocznie trend dodawania elementów niepochodzących z Super Sentai, w celu poszerzania linii zabawek sprzedawanych przez firmę Bandai.
  • Chociaż w Power Rangers w kosmosie wykorzystano dużo elementów niewidzianych w Denji Sentai Megaranger to w amerykańskim serialu nie pojawił się power-up japońskiej drużyny – złota zbroja, podobna do Świateł Oriona z Power Rangers Zagubiona Galaktyka.
  • To ostatni sezon prezentujący wpadki w trakcie napisów końcowych odcinka. Wcześniej pomyłki na planie były pokazywane również pod koniec epizodów trzeciego sezonu Mighty Morphin Power Rangers ,a także Alien Rangers ,Zeo i Turbo.
  • Począwszy od drugiej połowy sezonu Power Rangers w kosmosie, kilka kostiumów potworów, z którymi walczyli rangersi, miało swoją przedwczesną premierę w specjalnym programie Power Rangers Funniest Moments.
  • To pierwszy sezon w historii Power Rangers, w którym członkowie drużyny noszą specjalne uniformy. Ten trend będzie powracał w kilku kolejnych seriach.
  • Chociaż Mięśniak i Czacha pozostali członkami głównej obsady, to występują w mniej niż połowie odcinków sezonu.
  • To drugi sezon w historii, w którym schemat kolorów podstawowych rangersów to czerwony, czarny, niebieski, żółty i różowy. Podobny zestaw miał miejsce w Mighty Morphin Power Rangers.
  • Finałowy odcinek serii, Odliczanie do zniszczenia był pierwotnie planowany jako trzyczęściowy, ale Saban był zmuszony do skrócenia go do dwóch części na prośbę FOX, co doprowadziło do wycięcia kilku scen. Wśród nich był moment, w którym Phantom Ranger z Power Rangers Turbo ujawnia Cassie swoją prawdziwą tożsamość.
  • W finałowym odcinku sezonu, Zordon poświęca swoje życie, aby unicestwić wszelkie zło we wszechświecie. Tym samym Power Rangers w kosmosie kończy tzw. Erę Zordona.
  • Power Rangers w kosmosie było planowane jako finałowy sezon w historii Power Rangers. Rosnąca popularność serii doprowadziła jednak do zmiany decyzji i kontynuacji serialu.

Zobacz też[]

Advertisement