Power Rangers
Advertisement

Power Rangers Dino Grzmot (ang. Power Rangers Dino Thunder) – amerykański serial, dwunasty sezon serii Power Rangers. Premierowo emitowany był na kanale ABC od 14 lutego do 20 listopada 2004. Liczył 38 odcinków.

W Polsce serial był kilkukrotnie emitowany. Pierwsza emisja rozpoczęła się we wrześniu 2005 na kanale Jetix.

Fabuła[]

Kilka lat po zakończeniu kariery Rangersa doktor Tommy Oliver zostaje paleontologiem i wraz ze swoim wspólnikiem Antonem Mercerem próbuje wskrzesić dinozaury poprzez połączenie ich DNA z najnowszą technologią. Niestety podczas eksperymentu na wyspie zdarzył się wypadek podczas którego znika Mercer, zaś Tommy daje radę uciec. Niedługo później podejmuje on pracę jako nauczyciel przyrody w liceum w Reefside, gdzie ma zająć się trójką uczniów ukaranymi zostaniem po lekcjach - piosenkarką Kirą, komputerowym maniakiem Ethanem oraz piłkarzem Connerem. Podczas przejażdżki z uczniami Tommy zostaje zaatakowany przez mechanicznego dinozaura znajdującego się przed muzeum należącym do firmy Mercera, z kolei Conner, Ethan i Kira odnajdują w ukrytej grocie trzy kryształy, które dają im supermoce. Niedługo później Kira zostaje porwana przez Mesogoga - mutanta, który chce wskrzesić dinozaury i przywrócić Ziemię do jej prehistorycznego stanu. Dziewczynie udaje się zbiec z jego twierdzy, jednak siły Mesogoga atakują Reefside. Aby je powstrzymać Tommy wybiera Connera, Ethana i Kirę na nową drużynę Power Rangersów. Gdy sam jednak zostaje porwany trójka dowiaduje się o jego przeszłości i postanawia go ocalić. Tommy zdobywa moce czwartego kryształu i po raz kolejny wraca do roli Rangersa. Trójka uczniów musi połączyć siły z nauczycielem oraz przezwyciężyć wewnętrzne różnice.

Rangersi[]

Czerwony Dino Ranger Conner McKnight
Niebieski Dino Ranger Ethan James
Żółty Dino Ranger Kira Ford
Czarny Dino Ranger Tommy Oliver
Biały Dino Ranger Trent Fernandez-Mercer

Sprzymierzeńcy[]

Uzbrojenie[]

Zordy[]

Wrogowie[]

Maszyny[]

Obsada[]

  • Conner McKnight / Czerwony Dino Ranger: James Napier
  • Ethan James / Niebieski Dino Ranger: Kevin Duhaney
  • Kira Ford / Żółty Dino Ranger: Emma Lahana
  • Tommy Oliver / Czarny Dino Ranger: Jason David Frank
  • Hayley: Ismay Johnston
  • Cassidy Cornell: Katrina Devine
  • Devin Del Valle: Tom Hern
  • Trent Fernandez-Mercer / Biały Dino Ranger: Jeffrey Parazzo
  • Anton Mercer / Mesogog: Latham Gaines
  • Zeltrax: James Gaylyn (głos)
  • Elsa / Dyrektor Randall: Miriama Smith
  • Klon Białego Rangersa: Adam Gardiner (głos)

Wersja polska[]

Ciekawostki[]

  • Jest to pierwszy serial Power Rangers wyprodukowany przez Disney, który wykazuje powiązania z serialem wyprodukowanym przez Saban Entertainment.
    • Jest to ponadto jedyny serial wyprodukowany przez Disney, w którym Rangersem jest osoba z serii wyprodukowanych przez Saban; co więcej - postać ta również była wtedy Rangersem.

Zobacz też[]

Advertisement