FANDOM

Live Bokser (ライブボクサー Raibubokusaa, Liveboxer) jest robotem używanym przez dwójkę nowych Livemanów, a czasem używanym też przez całą piątkę. Powstaje on z połączenia dwóch maszyn lądowych - Ciągniko Bizona, Wyrzutnio Nosorożca.

KomponentyEdytuj

Twórczynią projektu Live Boksera jest Mari Aikawa, przyjaciółka trójki Livemanów zabita w 1986 przez Kempa, która przedtem przekazała jego część Takujiemu Yano. Po ich śmierci projekty dwóch maszyn przypominających ciężarówki zostają odnalezione przez ich młodszych braci - Jun'ichiego Aikawę i Tetsuyę Yano - którzy przy pomocy doktor Dorothee postanawiają je zbudować aby zemścić się na Kempie.

Maszyny tworzące Live Boksera są zwykle transportowane samodzielnie, gdyż ich gabaryty uniemożliwiają ich umieszczenie w Machino Bawole. Czasem sam robot jest wzywany na pole walki.

Ciągniko BizonEdytuj

Livezord4

Ciągniko Bizon

Ciągniko Bizon (バイソンライナー Baisonrainaa, Bison Liner) jest przypominającą ciężarówkę i byka maszyną należącą do Czarnego Bizona. Czasami jest pilotowany również przy udziale Czerwonego Sokoła i Żółtego Lwa. Uzbrojona jest w dwie wyrzutnie promieni umieszczone w rogach na kokpicie a także potrafi staranować i zniszczyć górę. Posiada również promień teleportujący ludzi do swojego środka z zewnątrz. Ciągniko Bizon tworzy głowę, tors, ręce oraz lewą stopę Live Boksera.

Wyrzutnio NosorożecEdytuj

Livezord5

Wyrzutnio Nosorożec

Wyrzutnio Nosorożec (サイファイヤー Saifaiyaa, Sai Fire) jest przypominającą ciężarówkę wojskową i nosorożca maszyną należącą do Zielonego Nosorożca. Czasami jest pilotowany również przy udziale Niebieskiego Delfina. Uzbrojona jest w dwie wyrzutnie rakiet umieszczone na górnej części przyczepy na kokpicie a także potrafi wjechać pod ziemię i drążyć w niej niczym kret. Posiada również promień teleportujący ludzi do swojego środka z zewnątrz. Wyrzutnio Nosorożec tworzy nogi, działka i prawą stopę Live Boksera.

Połączenie i umiejętnościEdytuj

Formacja jest aktywowana za pomocą komendy "Połączenie! Bokser Wymiar!" (合体! ボクサーディメンション! Gattai! Bokusaadimenshon!). Wówczas od maszyn odczepiają się ich kokpity w kształcie zwierzęcych głów, zaś same maszyny dzielą się na dwie części tworząc kończyny. Części Ciągniko Bizona tworzą ręce oraz tors, zaś części Wyrzutnio Nosorożca doczepiają się do nich tworząc nogi. Następnie kokpity doczepiają się do nóg, a obie połówki robota łączą się. Następuje wysunięcie głowy i nakrycie jej kaskiem.

Jak sama nazwa wskazuje, Live Bokser jest robotem walczącym za pomocą ciosów pięściami oraz kopnięć. Uzbrojony jest ponadto w parę działek, które pochodzą od Wyrzutnio Nosorożca. Ostatecznym atakiem Live Boksera jest potężny cios pięścią zwany Miracle Big Blow.

W odcinku 30 odkryto, że Live Bokser może połączyć się z Live Robotem w Super Live Robota.

Super Live RobotEdytuj

Superliverobo

Super Live Robot

Super Live Robot (スーパーライブロボ Suupaaraiburobo, Super Live Robo) jest połączeniem Live Robota i Live Boksera oraz najsilniejszą bronią Livemanów. Aktywowany jest za pomocą komendy "Połączenie! Super Live Wymiar!" (合体! スーパーライブディメンション! Gattai! Suupaaraibudimenshon!) W tej formacji Live Robot tworzy szkielet, zaś części Live Boksera zbroję. Pierwszy raz formacja ta pojawiła się w odcinku 30, kiedy to okazała się jedynym wyjściem przeciwko stworzonemu przez Biesa Gigawoltowi. Ostatecznym atakiem Super Live Robota jest Super Big Burst - potężna kula ognia wystrzeliwana z pyska Lądowego Lwa po uprzednim naładowaniu energią z kokpitów Ciągniko Bizona i Wyrzutnio Nosorożca.

Super Live Robot jest pierwszą w Sentai formacją tworzoną z połączenia dwóch robotów. Ponadto w odcinku 30 Gokaiger okazuje się on być Wielką Mocą Livemanów.

CiekawostkiEdytuj

  • Podobnie jak pojawienie się dwóch dodatkowych Livemanów, powstanie Live Boksera nie było początkowo zaplanowane przez twórców serialu. Jednakże z racji tego, że w tamtym okresie Liveman był uznawany za dziesiąty serial Super Sentai postanowiono z okazji jubileuszu dziesięciolecia wprowadzić coś nowego - dwóch dodatkowych wojowników, oraz nie tyle drugiego robota, co takiego, który może się dodatkowo połączyć z pierwszym w jednego.
Icon-liveman Choujuu Sentai LivemanIcon-liveman
Livemani
Yuusuke Amamiya - Jou Oohara - Megumi Misaki - Tetsuya Yano - Jun'ichi Aikawa
Sprzęt
Podwójna Bransoleta - Liblaster - Miecz Sokoła - Szabla Sokoła - Pięść Lwa - Bazooka Lwa - Łuk Delfina - Kij Bizona - Ostrza Nosorożca - Bimotion Buster - Potrójna Bazooka - Motomaszyny - Live Kuguar
Sojusznicy
Doktor Hoshi - Coron - Takuji Yano - Mari Aikawa - Takeshi Yano - Gou Omura
Mecha:
Live Robot (Powietrzny Sokół - Lądowy Lew - Wodny Delfin) - Live Bokser (Ciągniko Bizon - Wyrzutnio Nosorożec) - Super Live Robot - Machino Bawół
Armia Mózgów Bojowych Wolt
Przywódca: Wielki Profesor Bies
Głównodowodzący: Doktor Kemp - Doktor Mazenda - Doktor Obular - Doktor Ashura - Gildos - Butchy - Gash
Żołnierze: Jinmersy
Mecha: Mózgobaza - Gigawolt
Mózgobestie: Rozpadomózg - Wirusomózg - Teleportomózg - Silnikomózg - Czasomózg - Furiomózg - Zbiornikomózg - Labiryntomózg - Pawianomózg - Testomózg - Truciznomózg - Prądomózg - Ogniomózg - Plazmomózg - Błaznomózg - Bliźniakomózg - Kujonomózg - Regeneromózg - Obularomózg - Gitaromózg - Mieczomózg - Świniomózg - Duchomózg - Światłomózg - Wstrząsomózg - Wegamózg - Posokomózg - Robomózg - Garumózg - Siekomózg - Zbrojomózg - Rekinomózg - Wilkomózg - Meteoromózg - Kosmomózg - Prześwitomózg - Bombomózg - Gildomózg - Szałomózg - Hakeromózg - Wojomózg - Koszmaromózg - Potworomózg - Elektromózg
PrzeglądDyskusjaEdytuj