Kira Ford jest Żółtym Dino Rangersem (ang. Yellow Dino Ranger) oraz jedną z głównych postaci Power Rangers Dino Grzmot.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Kira Ford jest uczennicą liceum w Reefside oraz muzykiem. Pomimo zachowywania się jak chłopczyca, tak naprawdę skrywa swą dziewczęcość oraz emocje związane z dorastaniem. Kira gra na gitarze i śpiewa chcąc przez to wyrazić siebie samą. Choć pokazuje siebie jako twardą, to w gruncie rzeczy potrafi pomagać innym w potrzebie.

W dzień, kiedy w jej szkole zaczął pracować Tommy Oliver Kira grała na gitarze na szkolnym podwórku. Widząca to dyrektor Randall uznała to za marnowanie przez nią czasu na naukę i kazała jej iść na tydzień do kozy wraz z Ethanem Jamesem i Connerem McKnightem. Pilnujący ich Tommy zabrał ich ze sobą do muzeum i powiedział, że daruje im resztę kary jeśli znajdą coś pochodzącego z prehistorii. Trójka przypadkiem odkrywa pewne ukryte pomieszczenie w których znajdują się trzy kolorowe kryształy. Grupka postanawia je stamtąd wziąć, a Kira zabiera żółty kryształ. Chwilę później zostają zaatakowani przez oddział Tyranodronów. Podczas walki żółty kryształ aktywuje u Kiry umiejętność krzyczenia z ogromną głośnością i obezwładniania tym przeciwnika. Po ponownym spotkaniu Tommy'ego ten zastanawiając się, skąd znaleźli owe kryształy anuluje im kozę.

Żółty Dino Ranger

Następnego dnia Kira zostaje uprowadzona przez siły zła do siedziby Mesogoga, w której spotyka jego, Elsę i Zeltraxa. Mesogog zauważa u niej żółty kryształ i pyta się, gdzie są pozostałe. Dziewczyna po niesatysfakcjonującej Mesogoga odpowiedzi postanawia uciec z fortecy, zaś Conner i Ethan sądząc, że może to mieć jakiś związek z Tommym jadą do niego do domu, w którym odkrywają przejście do komnaty, z której zabrali kryształy. Dowiadują się od Tommy'ego o całej sytuacji i postanawiają uratować Kirę, jednak ta po wejściu w Inwizaportal wpada na maskę dżipa Tommy'ego. Siły zła zamieniają dzień w noc oraz wysyłają trzy Zordy aby zniszczyły one miasto. Tommy daje trójce Dino Morfery za pomocą których staną się nowymi Power Rangersami. Kirze i reszcie udaje się pokonać wojska Mesogoga a także ujarzmić Zordy i uformować Megazorda, który pokonuje statek Zeltraxa.

Podczas jednej z wizyt w klubie Hayley Kira spotyka nowo przybyłego do Reefside chłopaka o imieniu Trent, w którym ze wzajemnością zaczyna być zauroczona. Gdy Tommy zostaje porwany przez Mesogoga, Rangersi odkrywają jego przeszłość jako Power Rangersa oraz jego powiązania z Hayley. Aby uratować Tommy'ego Rangersi otrzymują Raptormotory, które mogą ich bez szwanku przewieźć przez Inwizaportale.

W jednym z odcinków Kira spotyka swoją dawną przyjaciółkę Kylee, która rozpoczęciu zawodowej kariery stała się sławna oraz zapatrzona w swoją urodę i pieniądze. Potwór Mesogoga zamienia dziewczynę w staruszkę, a ta załamuje się. Wtedy rozzłoszczona Kira tłumaczy jej, że przyjaźń jest wartością większą od sławy. Podczas występu Kiry w klubie Hayley niespodziewanie dołącza do niej Kylee.

W ostatnich dwóch odcinkach serii Rangersi podejmują ostateczną walkę z Mesogogiem, który po oddzieleniu się od Antona Mercera przeszedł do ostatecznej fazy swojego planu wskrzeszenia dinozaurów i zniszczenia ludzkości. Piątka wojowników decyduje się poświęcić ostatecznie swoje zordy, a następnie moce, czym go niszczy. Gdy Rangersi tracą całkowicie swoje moce, Cassidy i Devin odkrywają ich tajemnice, jednak przekonują się, by ich nie ujawniać. W ostatniej scenie serialu odbywa się bal z okazji ukończenia przez czwórkę Rangersów szkoły. Kira najprawdopodobniej poszła na niego z Trentem, a dodatkowo postanowiła zaśpiewać przed publiką.

W serii SPD dowiadujemy się, że Kira jest sławną piosenkarką, na której muzyce wychowała się między innymi Syd.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Dzięki żółtemu Dino Techowi Kira posiada umiejętność emitowania fal dźwiękowych o ogromnej głośności, czym może zaatakować słuch i równowagę wroga. Zdolność tę otrzymała, podobnie jak inni Rangersi, poprzez pierwsze zetknięcie się z Dino Techem.

Odtwórczynie[edytuj | edytuj kod]

Aktorką grającą Kirę była Emma Lahana. W polskim dubbingu głosu użyczyła jej Magdalena Krylik, a w Operacji Overdrive Katarzyna Łaska.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Tak jak troje innych Dino Rangersów, Kira jest wzorowana na Rangersie z oryginalnej szóstki. W jej wypadku są to obie wojowniczki z oryginalnej drużyny - Trini i Kimberly. Z tą pierwszą ma wspólny kolor (żółty), jednak więcej podobieństw jest między nią, a tą drugą. Tak jak Kimberly jej motywem jest pterodaktyl i tak jak ona wdała się w związek uczuciowy z dodatkowym wojownikiem (Kimberly z Tommym, a Kira z Trentem). Na dodatek Kira jest chłopczycą (jak Trini), chociaż lubi zajmować się rzeczami typowo damskimi (jak Kimberly).

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]