FANDOM

"On jest nauczycielem, a nie... Batmanem..."
―Do Ethana o Tommy'm gdy odkryli wejście do jego tajnej bazy w jego domu.[src]

Conner McKnight jest Czerwonym Dino Rangersem (ang. Red Dino Ranger) oraz jednym z głównych bohaterów Power Rangers Dino Grzmot. Z czasem uzyskał możliwość przemiany w ulepszoną formę - Rangera Triasu (ang. Triassic Ranger).

BiografiaEdytuj

Conner McKnight jest uczniem liceum w Reefside oraz gwiazdą futbolu. Z charakteru jest stereotypowym szkolnym sportowcem podrywającym dziewczyny i niegrzeszącym inteligencją. Ma brata bliźniaka, Erica.

W dzień, kiedy w jego szkole zaczął pracować Tommy Oliver Conner opuścił lekcje by potrenować grę z kolegami. Podczas treningu zaczął nabijać się z dyrektor Randall, która usłyszała jego wypowiedzi i za karę kazała mu iść na tydzień do kozy wraz z Kirą Ford i Ethanem Jamesem. Pilnujący ich Tommy zabrał ich ze sobą do muzeum i powiedział, że daruje im resztę kary jeśli znajdą coś pochodzącego z prehistorii. Trójka przypadkiem odkrywa pewne ukryte pomieszczenie w których znajdują się trzy kolorowe kryształy. Grupka postanawia je stamtąd wziąć, a Conner zabiera czerwony kryształ. Chwilę później zostają zaatakowani przez oddział Tyranodronów. Podczas walki czerwony kryształ aktywuje u Connera superszybkość. Po ponownym spotkaniu Tommy'ego ten zastanawiając się, skąd znaleźli owe kryształy anuluje im kozę.

Dino-czerw

Czerwony Dino Ranger

Następnego dnia Kira zostaje uprowadzona przez siły zła. Conner i Ethan sądząc, że może to mieć jakiś związek z Tommym jadą do niego do domu, w którym odkrywają przejście do komnaty, z której zabrali kryształy. Dowiadują się od Tommy'ego o całej sytuacji i postanawiają uratować Kirę, jednak tej udaje się uciec z rąk Mesogoga, Elsy i Zeltraxa. Siły zła zamieniają dzień w noc oraz wysyłają trzy Zordy aby zniszczyły one miasto. Tommy daje trójce Dino Morfery za pomocą których staną się nowymi Power Rangersami. Connerowi i reszcie udaje się pokonać wojska Mesogoga a także ujarzmić Zordy i uformować Megazorda, który pokonuje statek Zeltraxa.

Gdy Tommy zostaje porwany przez Mesogoga, Rangersi odkrywają jego przeszłość jako Power Rangersa oraz jego powiązania z Hayley. Conner wspomina, że jego brat Eric uczęszczał do Szkoły Wiatru znanej z serii Ninja Storm, ale został z niej wydalony za lenistwo. Aby uratować Tommy'ego Rangersi otrzymują Raptormotory, które mogą ich bez szwanku przewieźć przez Inwizaportale. Conner z czasem zaczyna mieć problemy z pogodzeniem swoich obowiązków jako Rangersa z zainteresowaniem futbolem, jednak postanawia pozostać w drużynie i coraz lepiej dogadywać się z jej pozostałymi członkami.

Conner jako pierwszy aktywuje swój Tryb Superdino podczas walki ze złym Białym Rangersem, którym okazuje się być Trent. To właśnie on najbardziej z całej trójki nieufnie do niego podchodził po odkryciu tego faktu, ale w końcu udaje się uratować Trenta z rąk zła. Mimo wszystko między dwójką nadal istniał stan podobny do rywalizacji.

Kiedy Rangersi zostają zaatakowani przez klona Białego Rangersa i Terrorzaura, Tommy i Trent postanawiają wydobyć zaginioną Tarczę Triumfu, która przywoływała Connera do siebie w jego myślach. Dzięki skumulowaniu w niej mocy Ethana i Kiry Conner może przejść w specjalny tryb Czerwonego Rangersa zwany Rangersem Triasu, dzięki któremu może tworzyć inne wymiary oraz wezwać Mezodon Megazorda. Używanie go początkowo kosztowało Ethana i Kirę wyłączeniem ich mocy, jednak po pewnym czasie zostało to uregulowane.

Pewnego dnia Conner spotkał dziewczynę o imieniu Krista, która była zafascynowana ekologią. Chłopak zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia, jednak spowodowało to u niego wątpliwości dotyczące jego poświęcenia przez co nie mógł zwiększyć swych mocy. Tommy wytłumaczył mu, że jest to kwestia pasji do walki i ochrony dobra. Kiedy Krista została porwana przez Zeltraxa wściekły Conner aktywował nową moc - Uzbrajacz, dzięki któremu był w stanie ją uratować i rozprawić się z Zeltraxem.

W ostatnich dwóch odcinkach serii Rangersi podejmują ostateczną walkę z Mesogogiem, który po oddzieleniu się od Antona Mercera przeszedł do ostatecznej fazy swojego planu wskrzeszenia dinozaurów i zniszczenia ludzkości. Piątka wojowników decyduje się poświęcić ostatecznie swoje zordy, a następnie moce, czym go niszczy. Gdy Rangersi tracą całkowicie swoje moce, Cassidy i Devin odkrywają ich tajemnice, jednak przekonują się, by ich nie ujawniać. W ostatniej scenie serialu odbywa się bal z okazji ukończenia przez czwórkę Rangersów szkoły, na który Conner wybiera się z Kristą.

W serii SPD dowiadujemy się, że Conner został światowej sławy piłkarzem prowadzącym obozy futbolowe dla utalentowanych chłopców.

Umiejętności Edytuj

Dzięki czerwonemu Dino Techowi Conner posiada umiejętność poruszania się i atakowania z ogromną prędkością. Zdolność tę otrzymał, podobnie jak inni Rangersi, poprzez pierwsze zetknięcie się z Dino Techem.

OdtwórcyEdytuj

Aktorem grającym Connera był James Napier. W polskim dubbingu początkowo głosu użyczał mu Jacek Kopczyński, zaś w 14 odcinku zmienił go Tomasz Błasiak. W polskim dubbingu serii SPD Conner mówił głosem Krzysztofa Szczerbińskiego.

Ciekawostki Edytuj

  • Tak jak troje innych Dino Rangersów, Conner jest wzorowany na Rangersie z oryginalnej szóstki. W jego wypadku jest to Jason. Obaj:
    • mają ten sam kolor i motyw zwierzęcy (czerwony, tyranozaur);
    • są sportowcami (Jason karateką, a Conner piłkarzem);
    • byli przywódcami drużyny (Jason do momentu, gdy Tommy został Białym Rangersem);
    • rywalizowali z dodatkowym wojownikiem (Jason z Tommym, a Conner z Trentem);
    • używali wzmocnień, które otrzymali od innych wojowników (Jason używał wielokrotnie zbroi Zielonego Rangersa, zaś Conner zmieniał się w Rangersa Triasu łącząc swoje moce z mocami Kiry i Ethana).
  • Conner wykazuje również podobieństwo do następcy Jasona - Rocky'ego. Obaj mają podobne osobowości, a emocje często biorą u nich górę nad rozumem.

Zobacz teżEdytuj