Bakuryuu Sentai Abaranger (jap. 爆竜戦隊アバレンジャー Bakuryuu Sentai Abarenjaa) - japoński serial tokusatsu, dwudziesta siódma część uniwersum Super Sentai.

Serial emitowano na kanale TV Asahi w latach 2003-2004. Liczył 50 odcinków.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Naukowcy wierzą, że 65 milionów lat temu dinozaury zostały zabite przez meteoryt, który spadł na Ziemię. Jednak meteoryt rozdzielił Ziemię na dwie równoległe planety: Dino Ziemię (zamieszkałą przez Blastozaury i ludzi, którzy wyewoluowali z gadów) i naszą Ziemię (nazywaną przez tamtych Inną Ziemią). Ludzie z Dino Ziemi i Blastozaury popadły w konflikt przeciwko Ewolienom, istotom powstałym z meteorytów. Dwie Ziemie były oddzielone, dopóki młody wojownik z Dino Ziemi o imieniu Asuka, przybył na naszą Ziemię przez portal między wymiarami. Jednak był śledzony przez Ewolienów na ich statku Anomorgalisie i trójkę Blastozaurów pod ich kontrolą. Kiedy trójka Blastozaurów atakuje Tokio Asuka zbiera ludzi, których odwaga mogłaby je zatrzymać. Plan Asuki wypalił, trójka ludzi: Ryouga, Yukito i Ranru stają się Abarangersami i wraz z pomocą Asuki i ich gadzich partnerów muszą bronić Ziemi przed Ewolienami.

Abarangersi[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Abarangersi
Abare Czerwony Ryouga Hakua
Abare Niebieski Yukito Sanjou
Abare Żółty Ranru Itsuki
Abare Czarny Asuka
Abare Zabójca Mikoto Nakadai

Pomocnicy[edytuj | edytuj kod]

Uzbrojenie[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Uzbrojenie Abarangersów

Mecha[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Blastozaury

Ewolieni[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Ogród Inwazyjny Ewolieni

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]